top of page

Nový trail, Lustigova 13

Nový trail, Lustigova 13


Tak se jmenuje nová série kešek nedaleko Kuchařovic u Znojma založená ownerem Dixi von Lustig, která se díky pozdržení publikování kvůli Covi – 19, objevila teprve před pár dny. Poslední dobou je docela výjimečnou událostí nová keška na Znojemsku. Důvody proč nevznikají, jsou jistě různé. Mohl bych několik jmenovat až po důvod, kdy je owner docela otrávený z jejich ničení. Tak jsem s radostí uvítal nový trail od místního ownera. „Procházky s Lustigem“ jsou kešky rozptýlené kolem Kuchařovic již v minulých létech.


K nové sérii cituji ownera:


„Třináctka – nešťastné číslo? Číslo 13 bývá synonymem smůly, neštěstí a větších či menších problémů. V některých hotelech je proto pokoj č. 13 vynechán, existují sportovní týmy, kterým chybí třináctka na dresech a je spousta dalších příkladů, kdy je číselná řada tímto způsobem korigována.


My vás zveme na 13 zastavení a rozhlédnutí se po okolí. Nebo....že by tomu bylo jinak?

Ať je 13 vaším šťastným číslem a "Procházka s Lustigem" se vám opět líbí „.


Protože celá série 13 kešek a jedné prémiové je vzdušnou čarou od Prosiměřic asi 7 km, vypravil jsem se ve všední den, kdy jsem předpokládal, že nepotkám davy kačerů. Vyšlo mi to, kolem mne projeli jen dva cyklisté s rouškou na ústech. Zaparkoval jsem auto kousek nad meteorologickou stanicí na kraji lesa u odpočívadla. Po přečtení logů několika kolegů v listingu, jsem byl trochu rozpačitý. Velká chvála, ale i poměrně velká kritika. Hned u první kešky jsem dlouho hledal. Přičítal jsem to mojí delší hledací absencí a „geoslepotě“. Podařilo se. Po prvním nálezu každý pochopí jejich umístění. Podobné umístění jsem už znal třeba z okolí Žďáru n. Sázavou z velkého trailu atd., atd. Nijak mne to nevzrušovalo, bral jsem to v pohodě. Další hledání kešek bylo obdobné, někde to šlo velmi rychle, jinde pořádně potrápila, i zaměření občas hodně létalo. V okolí některých kešek byly parádní přirozené úkryty, ale owner je nevyužil a zůstal u tradičního uspořádání. Bohužel, někteří kačeři kešky nepochopitelně pečlivě, zcela zbytečně zakryli listím. Ve dvou případech byly úchytky prázdné, až po chvilce hledání jsem kešku našel zasunutou právě v přirozených úkrytech. Obojí se mi moc nelíbilo, když owner umístil kešky jak umístil, je to jeho volba a právo, kačer by je neměl měnit podle svého mínění, zda jeden či dva centimetrové šroubky fatálně poškodí zdravý strom. Zvláště ve srovnání, když jsou početné ptačí budky, různé výstražné cedule samotnými lesáky přibité hřebíky a navíc v současnosti hektary vykácených stromů díky napadení kůrovcem atd… Ale to je jiné téma na dlouhé debaty.


Procházka je to pěkná, většinou po cestách. Bohužel na mnoha místech je vidět, jak se sucho posledních let podepsalo na usychání jehličnanů. Na kraji velkých mýtin jsou naskládané hromady kmenů připravených k odvozu. Paradoxně díky mýtinám se na mnoha místech otevřely pěkné výhledy do krajin.


Okruh je to pěkně vybraný, okolní lesy znám docela dobře, ale v těchto místech jsem nikdy nebyl. Ownerovi musím poděkovat za příjemnou asi 7 km procházku…. Na níž jsem dokonce nechytil ani jedno klíště. Jen tak dál, nových kešek na Znojemsku je potřeba.




JARWEIN



bottom of page